Hledali jsme projekty, které mohly získat až 100 000 Kč!

 V prvním květnovém týdnu začal pilotní ročník soutěžního projektu „GRAMOFOND pro lepší Loděnici“ o nejzajímavější nápady na zlepšování kvality života v obci. Děti ze zdejší základní školy diskutovaly ve výuce o tom, co je to veřejný prostor a vymýšlely, jak by chtěly vylepšit místo, kde žijí. Stejnou možnost posílat tipy na zlepšení měli i loděničtí občané. Soutěžilo se o 100 000 korun, které si mezi sebe rozdělily 3 vítězné nápady a jeden mimosoutěžní. Tento projekt je realizován ve spolupráci s místní základní školou a obecním úřadem, pro GZ Media jej organizuje Lepší místo.

 

Co přesně se dělo?

FÁZE 1: Seznámení s projektem a posílání nápadů
Nejprve se děti z loděnické základní školy s projektem seznámily. Učily se vnímat své okolí v nové perspektivě a přemýšlet, jak by mohly prostor, ve kterém se pohybují, zlepšit. Své nápady na zlepšení posílaly přes jednoduchou mobilní aplikaci stejně jako všichni loděničtí občané.

FÁZE 2: Vyběr nejlepších nápadů
Ze všech nápadů postoupil do finále jen omezený počet těch životaschopných. Své slovo při jejich výběru na konci května měl nejen dárce, tedy GRAMOFOND, ale i zástupci obce Loděnice a místní školy. Na přelomu května a začátkem června pak děti rozdělené do projektových týmů rozpracovaly nápady, které postoupily do finále. Nezáleželo vůbec na tom, čí nápad postoupil, rozhodující byla chuť být u toho.

FÁZE 3: Hlasování online
Všechny rozpracované nápady měly šanci získat podporu během veřejného hlasování, které probíhalo od 12. – 26. června na portálu Lepšího místa.

FÁZE 4: Prezentace naživo před porotou
Ve středu 27. června čekal děti Den D aneb velké finále před nezávislou porotou, kde byli zástupci obce, školy a GZ Media. Na základě veřejného hlasování a hlasování poroty byly pak vyhodnoceny ty nejlepší nápady, jejichž realizaci GRAMOFOND podpoří.

FÁZE 5: Blahopřání vítězům a realizace projektů

 

Proč jsme se rozhodli podpořit tento projekt?

„Podporujeme děti a mladé lidi, protože věříme, že čím dříve se začnou zajímat o svět a dění kolem sebe a čím dříve si uvědomí, že oni sami mohou své okolí měnit k lepšímu, tím lépe. A to nejen v ohledu na ně samotné, ale i na společnost. Gramofonka je tu více než 65 let a náš příběh i úspěch je s Loděnicí neodmyslitelně spjatý. Právě proto se chceme o tento náš úspěch prostřednictvím nadačního fondu podělit s místními. Důležité je pro nás přitom nejen samotné uskutečnění vybraných nápadů, ale i to, co kolem celého projektu vznikne. Spolupráce dětí, rodičů, místních občanů, obce, školy a lidí z naší firmy. Věřím, že projekt dostojí svému jménu a že díky němu bude Loděnice o kousek hezčím místem k životu.“

Michal Štěrba, generální ředitel GZ Media a člen správní rady GRAMOFONDU